Bliv set, hørt og husket – et kursus i at formidle

Det er ikke nok bare at lave god musik længere. I et landskab fyldt med talent skal du ikke bare høres – du skal ses, genkendes og huskes. Din fortælling, dit brand og din synlighed er afgørende, hvis du vil trænge igennem med dit musikprojekt.

Hvordan får du din musik ud over stepperne – og ind i feedet, radioen og pressen?

Det får du konkrete svar på i dette intensive mini-forløb hos Promus. Over tre skarpt kuraterede sessions med nogle af landets mest erfarne profiler indenfor presse, PR og SoMe lærer du, hvordan du som artist eller brancheperson strategisk og kreativt arbejder med branding, storytelling og synlighed.

Du får hands-on sparring og værktøjer, du kan tage direkte med hjem og bruge på dit projekt – hvad end det er en kommende udgivelse, en kampagne, turné eller et nyt koncept, du drømmer om at løfte.

Hvem er det for?

Forløbet er målrettet artister og branchefolk med et konkret projekt i hånden, og et ønske om at styrke deres fortælling, tilstedeværelse og gennemslagskraft. Du har måske en masse spørgsmål om, hvordan man egentlig “sælger” sig selv som artist på en troværdig og strategisk måde, og her får du svarene.

Vi dykker ned i:

  • Hvordan du bygger et stærkt narrativ
  • Hvordan du pitcher din musik til presse og radio
  • Hvordan du arbejder kreativt og strategisk med sociale medier som Instagram og TikTok
  • Hvordan du får styr på dit brand – og tør stå ved det

Format:

Hver session består af:

  • Et eksklusivt oplæg (ca. 1 time) fra dagens underviser
  • Workshop (ca. 45 min) hvor du arbejder med dit eget projekt
  • Feedbackrunde hvor både underviser og deltagere giver kvalificeret input

Program og oplægsholdere:

Danni Travn (journalist og forfatter)
“Skærp din fortælling”
1. oktober kl. 15.00 – 17.30

Som kunstner skal du i stigende grad mestre den gode historie. Om dig selv, om din musik, om dine ambitioner. Både i pressemeddelelser, interviews og på sociale medier skal du fange branchefolk og publikums opmærksomhed og fastholde den.
Men hvordan skærer du dit budskab, så du både rammer modtageren og er tro overfor dig selv? Det spørgsmål er i centrum i denne workshop med Danni Travn. Han har specialiseret sig i historiefortælling for musikere og har arbejdet med en lang række af landets største navne herunder MØ og The Minds of 99. Igennem workshoppen får du mulighed for at arbejde med og få feedback på din egen fortælling.

Caroline Borring (PR Manager, Nordic Waves & Tambourhinoceros, kampagner for navne som Brimheim, Lucky Lo, The 1975)
8. oktober kl. 16.00 – 18.30

Hvordan kommer man i radioen, og hvordan bygger man et professionelt PR-setup op omkring sin musik? Caroline giver dig sine bedste råd til, hvordan du styrker dit brand og får din musik placeret de rigtige steder, hos de rigtige mennesker.

Eva Kruse (SoMe Manager for bl.a. Suspekt og Aqua)
22. oktober kl. 16.00 – 18.30

Hvordan bruger man sociale medier som TikTok og Instagram kreativt og strategisk, uden at gå på kompromis med sit udtryk? Eva deler sin erfaring med at skabe engagerende, originalt og professionelt indhold, der giver dit projekt gennemslagskraft i feedet.

Der er begrænsede pladser – ansøg med dit projekt her: https://docs.google.com/forms/d/1pMlHKxa8AhM-KUo3pTXOXaZjU8BVviTYjWxJKbXlGno/edit

Det er gratis at deltage, men ved optag forpligter man sig til at deltage.

Forløbet foregår hos Promus, Vester Allé 15 – Aarhus C

Ansøgningsfrist er fredag d. 19. september. 

SPØRGSMÅL?

VIDSTE DU AT?