Nyt fra MONO i februar 2017
Aarhus har genindtaget rollen som musikby nr. 1 • Søg international showcase på SPOT – sidste chance i dag! • Flot ansøgerfelt til Rock The Region • Ansøg UHØRT 2017: Deadline d. 4. april • MONO viser musiklivet frem for folkeskoleelever • MONO i Stereo og Auditionday
Aarhus har genindtaget rollen som musikby nr. 1
Byens status som landets musikby nr. 1, har i lang tid været noget man henviser til i datid. Det er dog ikke tilfældet mere, ifølge en række danske medier. Mens de kulturelle øjne har rettet sig med byens status som europæisk kulturhovedstad, har flere danske medier rette blikket skarpt mod byens musikliv og fundet det mere aktuelt end nogensinde: ”Smilets by har i flere årtier haft et sprudlende musikmiljø, men mere end nogensinde før synes byen at være ved at forme sig til en regulær musikby”,Information, d. 20. januar 2017.
Læs artiklen her: https://www.information.dk/kultur/2017/01/saadan-musikby eller gengivet her:http://www.promus.dk/Nyheder.asp?AjrDcmntId=861
Læs også http://politiken.dk/kultur/art5798199/Hv%C3%A5r%E2%80%99n-lyder-Aarhus-egentlig
Og lyt: http://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/p1-eftermiddag-2017-01-26/#!/
**************
Søg international showcase på SPOT – sidste chance!
Music Cities Network er navnet på et nyt netværk af musikbyer som Aarhus nu indgår i sammen med Hamburg, Groningen & Sydney. Som en del af de mange kommende aktiviteter i dette nye netværk, inviteres der nu til "open-call" for Aarhus-bands/solister, til at spille til MUSIC CITIES SHOWCASE under SPOT Festival 2017, sammen med bands fra Hamburg & Bergen.
Læs mere her: Music Cities Netværk søger band til international showcase under SPOT - og husk ansøgningsfristen d. 6. februar!
**************
Rock The Region 2017 på vej med stærkt program
Udviklingsprojektet Rock The Region har brugt byens og regionens status som europæisk kulturhovedstad, til at lave en målrettet karriereplatform for midtjyske bands og solister. Seks bands får i den kommende tid mulighed for at udvikle sig gennem et intenst koncertprogram, en brancheworkshop, coaching, livesessions og ikke mindst, en showcase på SPOT Festival 2017. De seks bands og solister er nu fundet gennem en intensiv udvælgelses proces i partnergruppen og blandt partnerne: SPOT, Promus og DMF. Inden for kort tid vil de alle blive præsenteret på projektets officielle facebook-side.
Følg med på www.facebook.com/rocktheregiondk
***************
Ansøg UHØRT 2017: Deadline d. 4. april
Vækstlagsfestivalen Uhørt kalder nu ud til alle bands, uhørte musikere og morgendagens stjerner. Ansøgningsfristen er sat for alle, der ønsker at bruge festivalens scener, netværk og feedback-program til at tage et godt skridt mod næste trin på karrierestigen. MONO er med som en af partnerne bag, og vi opfordrer bands og solister i og omkring MONORAMA til at smide en ansøgning.
Se mere og søg på http://www.uhoert.dk/ansoegning/
***************
MONO viser musiklivet frem for folkeskoleelever
Som du måske ved, så har MONO været aktiv omkring det at gøre musikinteresserede folkeskoleelever endnu mere vilde med musikken. Ikke mindst at skabe den selv. Gennem vores forløb ’Skab Musikken’, kommer musikhold fra de ældste klasser og fritidsområdet, helt tæt på den musikalske produktionsvej, fra idé til scene. I den kommende tid vil du igen opleve den ’lidt yngre generation’ indtage gangene i huset. Er du selv lærer i folkeskolen eller har kendskab til et sted for hvem MONOs forløb kunne være interessant, så tøv ikke med at kontakte os.
Se film om ’Skab Musikken’ og læs mere på: http://www.mono.dk/projekter/skab-musikken
**************
MONO i Stereo og Auditionday
Har du og bandet husket at søge vores to showcase-events i foråret? Auditionday er eventen hvor du og bandet spiller på husets scene, mens publikum og to-tre coaches fra den danske musikbranche lytter på. Efterfølgende får I konstruktiv feedback på jeres optræden, musik og generelle udtryk. MONO i Stereo er showcasen på spillestedet RADAR, hvor du og bandet kan præsentere bandet og musikken i de lækreste rammer. Med denne showcase følger en workshop i digital PR, for at styrke jeres online tilstedeværelse.
Auditionday d. 20. april og MONO i Stereo d. 27. april.
Send en ansøgning direkte til mono@mono.dk (Emne: Auditionday / emne: MONO I Stereo)